Thursday, July 22, 2010

Lelaki berambut panjang

Rambut yang sedikit panjang itu diikat sedikit sisanya mengurai membingkai sebuah wajah slavia. Tidak bisa saya lihat dengan jelas warna matanya, tapi saya tidak peduli. Lelaki muda itu mengayunkan tubuhnya yang atletis dan proporsional di atas flying trapeze. Saya terpukau oleh gabungan daya tarik yang indah dari manusia berjenis kelamin lelaki. Magnet untuk saya agar terus menatap aksi akrobatiknya.

Saya jarang bisa terpikat pada lelaki berambut cepak, lelaki berambut agak panjang sampai panjang selalu yang berhasil memikat saya secara fisik. Kenapa dengan rambut cepak, kenapa tidak dengan rambut cepak. Samurai dengan semangat bertarungnya berambut panjang. Serial kunonya Korea juga lelaki berambut panjang. Pemeran bajak laut berambut panjang. Lelaki berambut panjang yang tidak dekil dan berbau badan, dengan tubuh yang tidak terlalu gemuklah yang akan bisa memikat saya. Itulah sebabnya saya tidak tertarik dengan kawanan vampire vegetarian di saga twilight, tidak jatuh dalam pesona mereka tetapi terkaing-kaing di hadapan Damdeok dalam TWSSG.

Dimulai dari Winetou, indian muda tampan yang bijak. Lanjut dengan indian di the last mohican. Membuat saya terpikat pada lelaki tidak dikenal yang memiliki garis tulang tegas dan rambut panjang. Balutan kemeja yang sederhana tetapi bersih, percakapan yang cukup menarik. Hanya satu kali bertemu tapi sulit dilupakan.

Disatu warnet duduk di hadapan saya lelaki kurus, berambut panjang walaupun tidak tampan, dan saya gelisah di hadapannya. Tetapi tidak mampu beraksi hanya melirik mencuri-curi pandang saja.

*plak-plak* sadar woi... sadar, jangan ngelamun melulu.

wangi parfum issey miyaki menyentuh indra saya

No comments: